I Bokbutiken säljer Kulofri Förlag nya böcker (från eget förlag och genom kommission). I butiken saluförs också antikvariska böcker från Leanders Antikvariats kvarvarande lager. Bokbutiken säljer till privatpersoner, företag och offentlig förvaltning i Sverige och utomlands. För att handla hos oss måste du vara myndig. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten att göra prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och organisationsnummer registreras i vårt kundregister.
Priserna är i svenska kronor inkl. moms och exkl. frakt. För böcker från antikvariatet redovisas ingen moms. Prisuppgifter för förlagsnya böcker inkluderar 6% moms. Momsen redovisas i orderformuläret. Beställda böcker sänds direkt till din brevlåda. Kostnad för porto (frakt) tillkommer på alla leveranser. Kulofri Förlag debiterar inga fakturaavgifter, vare sig för privatperson eller för företag.
Betalsätt
Betalning sker via Payson som kan erbjuda flera olika betalningsalternativ.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som angivits vid köpet. Vid eventuell kontakt med kundtjänst uppge ordernummer som finns på din orderbekräftelse.
Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 3-5 vardagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella leveransförseningar. Av de titlar som finns i vårt sortiment har vi några tusen i egna lager. När det gäller övriga böcker får vi lagerinformation av våra grossister. Om du har frågor kring din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mejl info@kulofri.se eller på telefonnummer 0702-53 47 55. Vi har telefontid måndag – fredag kl. 10.00-12.00.
Frakt
Frakt sker med PostNord på beställningar som väger upp till två kilo. Kan beställningen inte levereras till brevlåda får man som privatperson hämta beställningen vid närmaste utlämningsställe. Det är därför viktigt att lämna mobilnummer eller mejladress eftersom avisering sker via SMS eller mejl. Beställningen ligger hos utlämningsställena 14 dagar.
Outlösta paket
Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att Leanders Antikvariat fått en felaktig adress, tar vi ut 200 kr som kompensation för frakt och omkostnader. Vid retur från utlandet betalar kunden alla fraktkostnader för försändelsen samt 200 kr (SEK), som kompensation för hantering och omkostnader.
Ångerrätt
I enlighet med Konsumentköplagen och Lagen om Distansavtal har du full ångerrätt inom fjorton dagar (ångerfrist) från att du mottagit vara, förutsatt att varan är i nyskick. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom ångerfristen. Kontakta vår kundtjänst (0702-53 47 55) eller meddela oss via info@kulofri.se alternativt använda Konsumentverkets standardformulär som du hittar på http://www.konsumentverket.se. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerrätten räknas från den tidpunkt när försändelsen med dina varor levererats till dig eller från det att du får meddelande om att försändelsen finns för avhämtning. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Vid utnyttjandet av ångerrätten står du för kostnaderna för återsändandet av varan och är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering av varan än vad som är nödvändig för att fastställa varans egenskaper och form. Retur får inte sändas mot postförskott eller efterkrav. När vi mottagit din retur och haft möjlighet att kontrollera att varan inte är skadad, använd eller att ev. försegling är bruten, utbetalar vi det belopp du har betalt för varorna till det konto du angivit. Fraktavgiften betalas inte tillbaks. Returnera gärna varorna tillsammans med en kopia av ordern för att underlätta och påskynda vår hantering av ärendet. Du får själv stå för returfrakten. Ange returorsak ”Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
Fel i vara eller leverans
Skulle du få en defekt eller felaktig vara ber vi dig kontakta Kulofri Förlag. Ring vår kundtjänst (0702-53 47 55) eller meddela oss via info@kulofri.se. Vi tar emot felanmälan och skickar dig en retursedel så att du kan skicka tillbaka boken utan kostnad. Returnera varan i det skick du fick den, tillsammans med en skade- eller felanmälan, så får du en felfri vara.
Reklamation
Vid både retur och reklamation ska du först kontakta vår kundtjänst (0702-53 47 55) eller meddela oss via info@kulofri.se för att få returadress. Vänligen ange ordernummer, fakturanummer och vilken produkt det gäller samt förklara problemet, så kan vi lättare hjälpa dig. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Ersättningsprodukt skickas utan extra kostnad.